Σε μια χώρα με 115 νησιωτικούς προορισμούς, όπως η Ελλάδα, η ακτοπλοΐα αποτελεί βασική δομή εξυπηρέτησης της εμπορικής και τουριστικής δραστηριότητας, συνδέοντας την ηπειρωτική με τη νησιωτική Ελλάδα. Σε έναν τόσο νευραλγικό τομέα, ο Όμιλος Attica κατέχει και διατηρεί σταθερά, με 28 χρόνια παρουσίας στις θάλασσες, την ηγετική του θέση μέσω της δραστηριοποίησής του σε Ελλάδα και εξωτερικό, με τα brands Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, ANEK Lines και Africa Morocco Link.

Ο όμιλος Αttica επεκτείνει το αναπτυξιακό του πλάνο και στον τομέα της φιλοξενίας

Με στόλο που αριθμεί πλέον 45 σύγχρονα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία και ταχύπλοα, ο Όμιλος συνδέει 63 προορισμούς και μεταφέρει σε ετήσια βάση περισσότερους από 7.000.000 επιβάτες. Στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος και με στόχο τη δημιουργία αξίας για την κοινωνία και την οικονομία, ο Όμιλος επεκτείνει το αναπτυξιακό του πλάνο και στον τομέα της φιλοξενίας, έχοντας ήδη αποκτήσει δύο ξενοδοχεία, στην Τήνο και τη Νάξο.

Από την πρώτη μέρα λειτουργίας, ο Όμιλος Αttica ενσωματώνει στις δράσεις του τις Αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης, τις οποίες υπηρετεί μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα, βάσει συγκεκριμένης στοχοθεσίας, καθώς και ποσοτικών και ποιοτικών κριτηρίων. Αποτέλεσε, μάλιστα, την 1η εταιρεία στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, σε παγκόσμιο επίπεδο, που εξέδωσε σχετικό απολογισμό σύμφωνα με τα GRI standards.

Σε πλήρη εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, ανταποκρίνεται έμπρακτα και μεθοδικά στην πρόκληση της πράσινης μετάβασης. Βάσει του στρατηγικού της σχεδιασμού, η Αttica Group έχει καταρτίσει και υλοποιεί οδικό χάρτη απανθρακοποίησης του στόλου της, με κύρια προτεραιότητα τον εξοπλισμό των πλοίων με νέες τεχνολογίες, καθώς και την κατασκευή νέων, υπερσύγχρονων πλοίων, που θα συμβάλουν στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου.

Μνημόνιο συνεργασίας με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Όμιλος υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ και χρονικό ορίζοντα τα 10 έτη. Το μνημόνιο είναι ήδη σε εφαρμογή, με 8 πλοία του Ομίλου να έχουν πραγματοποιήσει εργασίες επισκευής και συντήρησης στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Πέραν της συμβολής στην κάλυψη των λειτουργικών και επενδυτικών αναγκών του στόλου του Ομίλου, η συγκεκριμένη συμφωνία συμβάλλει σημαντικά στη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας μέσα από ένα δυναμικό πλέγμα συνεργειών και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, με πολλαπλασιαστικά οφέλη. Βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για την κατασκευή νεότευκτου πλοίου, του πρώτου ελληνικής κατασκευής κατά τα τελευταία 17 χρόνια. Σε έναν κλάδο με αργό βηματισμό προς την ψηφιοποίηση, η Αttica Group πρωτοπορεί επενδύοντας σε σημαντικά έργα, με στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας του ταξιδιού για κάθε επιβάτη και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας σε επίπεδο υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, μέσα από τη χρήση μιας σειράς διαφορετικών καναλιών επικοινωνίας, σχεδιάζεται η διαμόρφωση μιας προσωποποιημένης εμπειρίας με βάση τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του εκάστοτε ταξιδιώτη. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο, που έχει ξεκινήσει ήδη από το 2023 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025.

Ταυτόχρονα, ο Όμιλος επενδύει στην περαιτέρω ψηφιοποίηση των πλοίων, αξιοποιώντας όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις, με στόχο τη λήψη αποφάσεων βάσει επεξεργασίας δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Συνολικά, η Attica στοχεύει σε μια ολιστική προσέγγιση του ψηφιακού μετασχηματισμού, που θα αποτελέσει πρότυπο για τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας.

Κινητήριο δύναμη αποτελούν πάντα οι περισσότεροι από 2.300 εργαζόμενοι, οι οποίοι καθημερινά προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, αντανακλώντας το Όραμα και τις Αξίες του Ομίλου, μεταξύ των οποίων η ποιότητα, η αξιοπιστία, η ακεραιότητα και η υπευθυνότητα. Η Attica Group, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα της εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού της ως βασικού παράγοντα επιτυχίας και ευημερίας, διατηρεί σταθερά τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της, επενδύοντας σε προγράμματα περαιτέρω εκπαίδευσης, συμβάλλοντας έτσι στη διαρκή ανάπτυξη.

*Δημοσιεύθηκε στα «Παραπολιτικά»