Εξι χρόνια μετά την είσοδό του στα δρώμενα της ελληνικής αγοράς, θα περίμενε κανείς πως το Toyota Υaris θα είχε χάσει τη «λάμψη» του.

Τη δυναμική που του επέτρεψε από την πρώτη κιόλας στιγμή να «πιάσει» κορυφή και να εξασφαλίσει τη συνέχεια μιας παράδοσης που με κόπο «έχτισαν» οι δύο προηγούμενες γενιές του.

Πάντως, η πορεία του από το 2011 μέχρι και σήμερα διέψευσε όσους πόνταραν στην πτώση του, με την επιτυχία του να αποκτά διαχρονικά χαρακτηριστικά και την κατηγορία των super mini μια αδιαμφισβήτητη σταθερά.  

Καλύτερο από ποτέ  

Για την πρόσφατη ανανέωση του Yaris η Toyota «ξόδεψε» 90.000.000 ευρώ. Περισσότερα από 900 τμήματα του αυτοκινήτου αντικαταστάθηκαν, μεταβάλλοντας προς το καλύτερο το παρουσιαστικό του, αλλά και ουσιαστικότερες πτυχές της προσωπικότητάς του.



Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και τα επίσης νέα φωτιστικά σώματα δίνουν τον εμφανώς δυναμικότερο τόνο, προσθέτοντας ταυτόχρονα περισσότερη… ποιότητα στην εικόνα του.

Δύο νέα χρώματα για τις επιφάνειες του αμαξώματος επεκτείνουν τις δυνατότητες εξατομίκευσης, οι οποίες εξαντλούνται με τους χρωματικούς συνδυασμούς που προσφέρει η ιαπωνική φίρμα για τον θάλαμο επιβατών.

Στοιχεία όπως οι ποιοτικότερες επενδύσεις των καθισμάτων, η TFT οθόνη των 4,2 ιντσών του πίνακα οργάνων και η παρουσία των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του Safety Sense στον βασικό εξοπλισμό μαρτυρούν την προσπάθεια της Toyota να προσφέρει περισσότερα απ’ όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης.

Μάλιστα, η υβριδική έκδοση του αυτοκινήτου διαθέτει ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό, ενσωματώνοντας το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Touch 2, καθώς και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, που αναλαμβάνει την υποστήριξή του.  

Ωδή στην αποδοτικότητα  

Το υβριδικό σύνολο του ανανεωμένου Toyota Yaris προέρχεται από το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου και οι προδιαγραφές του, όπως άλλωστε και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, δεν παρουσιάζουν ουσιαστικές μεταβολές.

Ο συνδυασμός ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1,5 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ παραμένει προσανατολισμένος στην οικονομία καυσίμου, επιτυγχάνοντας θεαματικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου σε αστικές και περιαστικές διαδρομές.

Αρκεί, φυσικά, να σεβαστείς τις ιδιαιτερότητές του, που σε μεγάλο βαθμό προκύπτουν από τη λειτουργία του ειδικά προσαρμοσμένου, στις ανάγκες του υβριδικού συνόλου, κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Παρά το γεγονός ότι τα νούμερα των επιδόσεων περιγράφουν μια, αν μη τι άλλο, ανταγωνιστική πρόταση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα), εξαντλώντας τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, το υβριδικό Yaris δεν χαρίζει την αίσθηση της αβίαστης επιτάχυνσης.

Εξοικείωση, πάντως, απαιτεί και ο τρόπος με τον οποίο αντιδρά η εν λόγω έκδοση κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης, καθώς η συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα σε αυτήν καθιστά δύσκολη την πρόβλεψη του σημείου ακινητοποίησης.

Με βεβαιότητα, λοιπόν, μπορεί κανείς να συμπεράνει πως η όποια βελτίωση παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά κίνησης του Υaris HSD οφείλεται στις νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης και όχι στον υβριδικό συνδυασμό, που, όπως όλα δείχνουν, έχει αγγίξει τα όρια της εξέλιξής του.  

DATA

Διαστάσεις (MxΠxY): 3,94 x 1,69 x 1,51

Χώρος αποσκευών: 286 λίτρα

Βάρος: 1.090 κιλά

Κινητήρας: 1.497 κ.εκ.

Ηλεκτροκινητήρας: 45kW

Συνδυαστική ισχύς: 100 ίπποι

Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης

Κατανάλωση: 3,3 λίτρα/100 χλμ.

0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα

Service: Κάθε 15.000 χλμ. ή 12 μήνες

Ρύποι: 75 γραμμ./χλμ.

Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Τιμή πώλησης: 16.690 €