Πληθωρικός ως προς την συμμετοχή ήταν ο νέος κύκλος δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP δίνοντας πολλά αριστεία με πέντε μοντέλα να αποσπούν την κορυφαία διάκριση και δύο να επιφυλάσσουν εκπλήξεις για τους κατασκευαστές τους.

Ο λόγος αφενός για την Ford Mustang η οποία αυτήν την φορά απέσπασε τρία αστέρια -έναντι των δύο στην προηγούμενη επαφή της με τα crash test- και για το Honda Civic το οποίο έχασε την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων καταγράφοντας χαμηλή
βαθμολογία στην κατηγορία προστασίας παιδιών.

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά την επαναληπτική αξιολόγηση της Ford Mustang η οποία διενεργήθηκε με φόντο τα νέα συστήματα που έχουν προστεθεί στον εξοπλισμό της όπως το Pre Collision Assist και το Lane Keeping Aid αλλά και τους βελτιωμένους αερόσακους που πλέον συμβαδίζουν με τις προδιαγραφές του EuroNCAP, το αμερικανοτραφές sportscar κατάφερε μεν να αυξήσει τη βαθμολογία του η οποία ωστόσο δεν μπόρεσε να του εξασφαλίσει παραπάνω από ένα ακόμα αστέρι.

Αναλυτικότερα, η Ford Mustang απέσπασε 72% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, μόλις 32% σε ό,τι αφορά την προστασία παιδιών, 78% στην κατηγορία αξιολόγησης του ενδεχόμενου κινδύνου για πεζούς σε ατύχημα και 61% στην κατηγορία περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας, με τη συνολική αξιολόγηση να σταματά στα τρία αστέρια.

Στην περίπτωση του Honda Civic, αν και η νέα γενιά του μοντέλου κατάφερε να αποσπάσει την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία που αξιολογεί τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας, καταγράφοντας 85% και να βρίσκεται μεταξύ των καλύτερων βαθμολογιών στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών με 92% καθώς και στην κατηγορία προστασίας πεζών όπου αξιολογήθηκε με 88%, ωστόσο η βαθμολογία του 67% στην κατηγορία προστασίας παιδιών του στέρησε το ένα αστέρι και την κορυφαία διάκριση.

Σε ό,τι αφορά τα πεντάστερα του νέου κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης, την κορυφαία διάκριση απέσπασαν τα Hyundai i30, VW Arteon, Seat Ibiza, Alfa Romeo Stelvio και Opel Insignia.

Αναλυτικά, η Alfa Romeo Stelvio απέσπασε 97% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 84% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 71% στην κατηγορία προστασίας πεζών και 60% σε αυτή που αξιολογεί τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας.
Το επίσης πεντάστερο Hyundai i30 κατέγραψε 92% στην κατηγορία ενηλίκων επιβατών, 84% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 75% στην κατηγορία προστασίας πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα και 68% σε αυτήν των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας.


Με την κορυφαία διάκριση έφυγε από τις δοκιμές πρόσκρουσης και το VW Arteon, το οποίο αξιολογήθηκε με 96% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 85% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 85% στην κατηγορία προστασίας πεζών και 82% σε αυτή που αξιολογεί τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας.

Το Opel Insignia απέσπασε 93% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 85% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, 78% στην κατηγορία προστασίας πεζών και 69% στην κατηγορία αξιολόγησης των περιφερειακών συστημάτων ασφαλείας.


Τέλος πεντάστερο αναδείχθηκε και το Seat Ibiza με βαθμολογίες 95% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 77% στην αξιολόγηση της παρεχόμενης προστασίας στα παιδιά, 76% σε αυτήν της προστασίας πεζών σε ενδεχόμενο ατύχημα και με 60% σε ότι αφορά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας τα οποία διαθέτει.