Πριν λίγο καιρό η κορεατική φίρμα είχε δημοσιοποιήσει με την μορφή σκίτσων το πρώτο δείγμα γραφής του νέου της subcompact SUV, το όποιο όπως πλέον ανακοίνωσε θα αποκαλυφθεί πλήρως εντός του Ιουλίου, πριν πάρει μια θέση στο «stage» της γερμανικής μπιενάλε τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου.

Όπως επίσης έχει γίνει γνωστό, το νέο SUV της ΚΙΑ θα ονομάζεται Stonic, μια ονομασία που προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων τονικότητα (tonic) και ταχύτητα (speed), ενώ πλην των όσων αποκαλύπτουν τα σκίτσα, το μέγεθος του κορεατικού SUV θα το κατατάξει στην κατηγορία όπου διαγωνίζονται τα Nissan Juke, το Renault Captur αλλά και το πρόσφατο ομόσταυλο Hyundai Kona.

Ανεξαρτήτως ονομασίας και θέσης στην γκάμα της KIA, όπως αφήνουν να εννοηθεί τα πρώτα σκίτσα το κορεατικό μικρό SUV θα μετουσιώσει το νεότερο σχεδιαστικό κώδικα της φίρμας σε μια πιο περιπετειώδη εκδοχή όπου ξεχωρίζουν οι πιο τονισμένες ακμές και καμπύλες και που σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τους διογκωμένους θόλους και τις ράγες οροφής, δίνουν το στίγμα της πιο περιπετειώδους υπόστασής του.

Στην αθέατη πλευρά του αν και η ΚΙΑ δεν δημοσιοποιεί προς το παρόν πολλά στοιχεία αναμένεται να βρεθεί μια τροποποιημένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής που φιλοξενεί και το supermini της κορεατικής φίρμας, Rio και η οποία θα συνδυάζεται με μια σειρά αποδοτικών κινητήρων όπως ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης του 1,0 λίτρου καθώς και ο χωρητικότητας 1,4 λίτρων που έκανε πρεμιέρα στη νέα γενιά του Hyundai i30. Την γκάμα θα συμπληρώσουν diesel μοτέρ χωρητικότητας 1,6 λίτρων σε διαφορετικές εκδοχές ισχύος.

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό το πρώτο σκίτσο του Stonic αποκαλύπτει ότι δεν θα απομακρυνθεί από το σύνηθες σχεδιαστικό μοτίβο του εσωτερικού του Rio με τη διαφορά ότι η κεντρική οθόνη του infotainment έχει αυξήσει το μέγεθος της και προφανώς τις λειτουργίες της, μειώνοντας τον αριθμό των φυσικών διακοπτών και συμβάλλοντας σε μια λιγότερο κατατμημένη και πιο σύγχρονη εικόνα.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι σύμφωνα με τις συστάσεις της ΚΙΑ, το Stonic θα προσφέρει τόσες δυνατότητες παραμετροποίησης για τα στοιχεία και τις λεπτομέρειες εντός και εκτός που χαρακτηρίζεται από τους Κορεάτες ως το μοντέλο που θα προσφέρει τις περισσότερες αντίστοιχες επιλογές.