Την υιοθέτηση αυστηρότερων προδιαγραφών ασφαλείας για τα αυτοκίνητα και κυρίως για τα φορτηγά, φαίνεται να δρομολογεί η E.E. εν μέσω πιέσεων για την μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων τόσο από φορείς και οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στην οδική ασφάλεια όσο και από τα κράτη-μέλη.

Αν και μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστές οι αλλαγές που προωθούνται, το σχετικό νομοσχέδιο που αναμένεται να περάσει από το Ευρωκοινοβούλιο πριν από το τέλος της χρονιάς θα καταστήσει υποχρεωτικές περισσότερες τεχνολογίες ασφαλείας τόσο σε αυτοκίνητα όσο και σε φορτηγά.

Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί στα συστήματα περιμετρικής όρασης στα φορτηγά, καθιστώντας υποχρεωτική την παρουσία τεχνολογιών με κάμερες και αισθητήρες προκειμένου να βελτιωθεί η ορατότητα των οδηγών και να μειωθούν οι πιθανότητες ατυχημάτων με πεζούς, δικυκλιστές και άλλες ευπαθείς ομάδες χρηστών του οδικού δικτύου, λόγω ελλιπούς ορατότητας.

Στην περίπτωση των Ι.Χ. αυτοκινήτων αναμένεται να καταστούν υποχρεωτικά τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και τα έξυπνα συστήματα προσαρμογής και ρύθμισης ταχύτητας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το 2016, στην ευρωπαϊκή επικράτεια έχασαν τη ζωή τους από τροχαία 25.500 άνθρωποι. Το μέγεθος αυτό έχει μειωθεί κατά 2% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015, ωστόσο ο στόχος της Ε.Ε. έγκειται στην μείωση των δυστυχημάτων κατά το ήμισυ έως το τέλος της δεκαετίας.

Σημειώνεται ότι οι υφιστάμενες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας αυτοκινήτων και φορτηγών στην Ε.Ε. που ισχύουν σήμερα, θεσμοθετήθηκαν το 2009.